Uhkapelitekniikan trendit – kuinka kehittyvät teknologiat muuttavat onnenpelejä

Uhkapelien historia on yhtä vanha kuin ihmiskunta itse: riippumatta siitä, kuinka kauas menisimme ajassa taaksepäin, tietyt merkit osoittavat, että ihmiset ovat kokoontuneet ympäri maailmaa pelaamaan uhkapelejä. Muinaiset kiinalaiset tietueet viittaavat keno-lipukkeisiin, joita käytettiin noin vuonna 200 eKr. eräänlaisena arpajaisina valtion töiden rahoittamiseen – mahdollisesti muun muassa Suuren muurin rakentamiseen. Muinaiset kreikkalaiset rakastivat nopilla pelaamista, kun taas ensimmäiset pelimerkit keksittiin muinaisessa Roomassa porsaanreikään, jotta vältyttiin rangaistukselta silloisesta laittomasta uhkapelaamisesta.

Sen jälkeen paljon on muuttunut rahapelialalla, ja monet näistä häiriöistä johtuvat digitaalisesta muutoksesta: pelaajat voivat nyt lyödä vetoa virtuaalisista (tietokonesimuloiduista) hevoskilpailuista, ravistaa matkapuhelintaan heittääkseen noppaa tai lyödä vetoa videopelejä pelaaviin teini-ikäisiin . Jotkut asiat eivät kuitenkaan ole muuttuneet: pelin jännitys, lopputuloksen odotus ja voiton ilo jännittävät edelleen miljoonia ympäri maailmaa, kuitenkin esimerkiksi parhaat Nettikasinot ovat ymmärtäneet muuttuvan pelimaailman tärkeyden asiakkaiden houkuttelemisessa ja parhaimman palvelun tarjoamisessa.

Blockchain – saman kolikon kaksi puolta

Yksinkertaisesti sanottuna lohkoketju on maailmanlaajuisesti jaettu muuttumaton pääkirja, joka helpottaa tapahtumien seurantaa. Tapahtumat voivat sisältää mitä tahansa arvokasta (esim. kiinteistöjä, immateriaalioikeuksia, ajoneuvoja, ohjelmistoja, sopimuksia), mutta niitä käytetään enimmäkseen virtuaalivaluuttana (eli kryptovaluuttana). Kun joitakin tietoja on tallennettu lohkoketjun sisään, sen muuttaminen on erittäin vaikeaa, joten on lähes mahdotonta peukaloida niitä. Joten mitä tekemistä sillä on uhkapelaamisen kanssa?

Blockchain-teknologian ilmestyessä monille aloille kryptovaluutoista on tulossa yhä suositumpia rahapelipalvelujen tarjoajien keskuudessa. Monet nettikasinot käyttävät jo digitaalisia valuuttoja, ja jotkut vedonlyöntitoimistot ovat myös alkaneet hyväksyä kryptomaksuja. Yhä useammat pelaajat ja rahapelipalvelujen tarjoajat hyödyntävät tätä nousevaa teknologiaa – mutta eri syistä. Jotkut pelaajat haluavat maksaa kryptomaksuilla välttääkseen henkilöllisyytensä ja tulonlähteensä paljastamisen. Rahapelipalvelujen tarjoajat saattavat ottaa tämän tekniikan käyttöön, koska tapahtumat eivät ole peruttavissa, mikä rajoittaa petosten ja maksamatta jättämisen riskiä.

Jotkut online-arpajaiset ovat jo ottaneet käyttöön Bitcoin-loton, jossa pelaajat voivat käyttää Bitcoinia käteisen tallettamiseen ja nostamiseen. Vaikka Bitcoin on tällä hetkellä alan laajimmin käytetty krypto, jotkut online-kasinot ja vedonlyöntitoimistot tarjoavat altcoineja, kuten Ethereum, Binance coin ja Litecoin.

Näistä eduista huolimatta kryptovaluuttojen käyttämisessä rahapeleissä on selvästi pimeä puoli, koska se voi olla ilmeinen valinta rahanpesijöille, jotka haluavat pysyä nimettöminä. Lisäksi kryptovaluutta on sääntelyn näkökulmasta hankala, koska mikään pankkilaitos ei ole tekemisissä transaktioiden kanssa; sen vuoksi liiketoimia koskevien sääntöjen ja määräysten täytäntöönpano on vaikeaa. Jos pelaajat pysyvät nimettöminä, pelaajien suojaaminen liialliselta uhkapelaamiselta on myös lähes mahdotonta.

Vaikka laaja ymmärrys lohkoketjuteknologiasta on edelleen rajallinen, mahdollisuudet vaikuttaa rahapeliyhtiön liiketoimintamalliin ovat valtavat. Kuten Deloitte Tech Trends 2022 –lehdessä todetaan, toimitusjohtajien ja tietohallintojohtajien on päätettävä, kuinka aikaisessa vaiheessa he haluavat olla käyttöönottokäyrällä.

Kuinka lohkoketjun hajauttaminen voisi parantaa tapaa, jolla rahapeliyritykset kommunikoivat, tekevät yhteistyötä, vaihtavat tietoja muiden ekosysteemin sidosryhmien kanssa ja mitä uusia tulovirtoja ja liiketoimintaprosessien parannuksia kypsyvät lohkoketjualustoille voitaisiin avata? Nämä ovat avainkysymyksiä, jotka uhkapelijohtajien on kysyttävä itseltään

– sanoo Dániel Bognár

Beaconit – uhkapelimarkkinoinnin tulevaisuus?

Beacon-teknologia on valmis muuttamaan tapaa, jolla pelaajat ovat vuorovaikutuksessa rahapeliyritysten ja -brändien kanssa. Kuvittele, että olet menossa töistä kotiin, kävelet paikallisen rahapelikaupan ohi ja matkapuhelimesi soi ja näet ilmoituksen: “Tiimisi pelaa tänä iltana! Lyö vetoa Real Madridista erityisillä kertoimilla tämän illan Mestarien liigan finaaliin. Kuulostaa futuristiselta, eikö? No, tällaista lähimarkkinointia on jo nykyäänkin.

Helpoin tapa ymmärtää majakkatekniikan toimintatapa on ajatella sitä majakana. Aivan kuten majakat merkitsevät paikkoja valonsäteillä, majakat ovat fyysisiä maamerkkejä, jotka lähettävät signaaleja mobiililaitteisiin. Majakat ovat langattomia lähettimiä, jotka voivat lähettää tietoja ja ilmoituksia Bluetoothin kautta älypuhelimiin tietyllä alueella.

Saatat olla yllättynyt siitä, että Apple esitteli ensimmäiset kaupallisesti kannattavat majakat. Sen alkuperäinen tehtävä oli auttaa vähittäiskauppiaita virtaviivaistamaan maksuja ja paikallisia tarjouksia. Joulukuussa 2013 iBeaconit asennettiin 254 yhdysvaltalaiseen vähittäiskauppaan. Vuonna 2015 myös Google tuli markkinoille ja lanseerasi oman tyyppisen majakan. Google Eddystone hyödyntää myös majakoiden käsitettä Google Mapsissa. Beacon-teknologia on edennyt pitkälle sen jälkeen, ja Global Market Insights ennustaa, että majakkamarkkinoiden arvo ylittää 25 miljardia dollaria vuoteen 2024 mennessä. On myös pelottavaa ottaa huomioon, että Android-laitteet tekevät vuosittain yli 40 miljardia kyselyä majakkaisiin liittyvästä sisällöstä Googlelta. palvelut.

Tämän tekniikan sovelluksella ei näennäisesti ole rajoja: stadioneille on asennettu majakoita, jotka lähettävät katsojille peleihin liittyviä ilmoituksia, ylitysteiden läheisyyteen asennettuja majakoita varoittamaan vastaantulevasta liikenteestä ja jopa majakoita ns. välipalapallokoneissa, jotka on suunniteltu koirille. heittää tennispalloa ja palkita lemmikki sen noutamisen jälkeen.

Rahapelioperaattoreiden on kuitenkin oltava varovaisia: liian monet ilmoitukset voivat johtaa siihen, että käyttäjät muuttuvat immuuniksi lähimarkkinoinnille, ja pitkälle räätälöidyt tarjoukset saattavat jopa ajaa asiakkaat pois. Aikakaudella, joka on täynnä digitaalisia impulsseja, asiakkaat voivat nopeasti jäädä mainoksiin vaikuttamattomiksi ja pyyhkäistä ne tiedostamatta pois.

Siksi rahapeliyritysten on pohdittava, miten ne voivat hyötyä majakkateknologiasta: onko se hyödyntää sitä kaupan sisäistä markkinointia tai edistyksellistä tiedonkeruuta tai muuta innovatiivista vuorovaikutusta pelaajien kanssa. Mahdollisuudet ovat rajattomat.

Onkin mielenkiintoista nähdä mihin maailma etenee esimerkiksi 5g-verkkojen nopeuttaessa transaktioita edelleen. Onko se mitä nyt näemme täysin turhaa jo viiden vuoden kuluttua tästä päivästä?